tirsdag den 26. april 2011

Hende som det også handler om..


Det her er Quid Bonae, som dog mest går under navnet Bonnie. Quid Bonae betyder: "noget godt" på latin, så det er noget af et navn hun har at leve op til. Derudover er det hammer besværlig at sige hele tiden, så jeg har taget kælenavnet "Bonnie" med mig fra tidligere ejer. Jeg har købt hende hos en meget sød dame i Nordsjælland, som selv har avlet hende, så jeg er altså kun ejer nr. 2.

Bonnie er forresten 7 år og af racen Dansk Varmblod. Hun har en utrolig spændende afstamning med den ret så kendte springhingst Quidam's Rubin, som far, og den endnu mere kendte Quidam De Revel som morfar, som jo var den danske rytter Thomas Velin's tidligere tophest :) Derudover har hun Waldstern som morfar.

Lige et billede af Quidam's Rubin

Selv har Bonnie ikke været ude og præstere så meget endnu, i hvertfald ikke med mig. I 2008 gik hun egenthedstesten med Camilla Enemark til et samlet resultat på 832,5 point og blev dermed udtaget til finalerne i Herning i 2009. Derudover har hun gået noget LC/LB og vist også en enkelt LA og youngsterklasse. Dressur har hun ikke startet, og kommer nok heller ikke til det sådan, for hun er MEGET springbetonet, og har ikke det store anlæg for dressur. Men vi arbejder da en del med dressuren, og det bliver bedre dag for dag.

Planen for fremtiden er at hun skal ud og gå lidt stævner her i løbet af sommeren. Derudover vil jeg rigtig gerne have hende kåret i år, ikke fordi jeg selv skal have føl på hende, men skulle hun blive skadet en dag, er det rart at have hende kåret, når nu hun er så velspringende, så hun i det mindste kan bruges til at lave nogle gode spring-føller :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar