søndag den 24. april 2011

Det danske forår..


Sikke et fantastisk påskevejr, det har været i år. Jeg ved godt at man siger, at danskere bruger meget tid på at snakke om vejret, men for os hestemennesker, er det altså ikke uden grund. Vi LEVER jo ganske enkelt på de 4-5 måneder om året, hvor vi bare har nogenlunde vejr i Danmark. Det er her det hele sker - Stævner, skovture, sommergræs, føl, ridelejr, og masser af hygge med alle ridekammeraterne.


Her er nogle af de ting, som jeg ser særligt frem til at opleve dette forår:

 Forår betyder søde små føller. Jeg skal ikke selv have føl, men glæder mig stadig på andres vegne. Det er en dejlig forårsbegivenhed :) 


 At ride udendørs er fantastisk. Jeg elsker vores ridehus om vinteren, men ville godt nok ønske, at jeg altid kunne ride udendørs som her på billedet. Der er intet som frisk luft, sol og en hest lige bliver en ekstra tak gladere for at gå til ridning.


 Grand Prix i Parken. Glæder mig til at se et stjernespækket program af ryttere og heste, når dette stævne finder sted over to weekender i slutningen af Maj. Glæder mig særligt til at se de danske ryttere, som for tiden klarer sig rigtig godt. Kommer desværre kun ind til springning om torsdagen, da jeg fejre guldbryllup for min bedsteforældre fredag og til Paris med min kæreste lige præcis den weekend - øv, men jeg skal helt sikkert ind og se lidt dressur.


Vandgraven og "farlige" spring, som man kun man ride udendørs. Jeg ved godt at vandgraven sjældent er en rytters favorit-spring, men det er da stadig lidt skægt. Min nuværende hest købte jeg i september, så den har jeg endnu ikke sprunget vandgrav på. Glæder mig lidt til at se hvordan den tager det!


Nu vil jeg smutte på job, og derefter ud til krikken. Har en masse ting jeg skal ordne idag. Skal nok opdatere jer senere.

KH Celine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar